Prawdziwa rewolucja w sposobie poruszania się na strzelińskim Rynku wchodzi w życie. - Wniosek w tej sprawie wpłynął 7 września, a 14 września dokument został podpisany przez starostę – poinformował nas wicestarosta Aleksander Ziółkowski. – Wcześniej przesłane nam dokumenty wraz z załącznikami, czyli planami zmian, konsultowaliśmy z zarządcą dróg, w tym przypadku była to gmina Strzelin. Poprosiliśmy o opinię również policję i straż pożarną. W naszej ocenie wniosek został przygotowany profesjonalnie i praktycznie nie mieliśmy żadnych uwag do proponowanych zmian. Wystarczyło zaledwie kilka dni, żeby zapoznać się z nim, zweryfikować i zatwierdzić – powiedział wicestarosta.
W obrębie Rynku i na ulicach prowadzących do centrum miasta pojawi się nowe oznakowanie. Ważniejsze jednak są zasady poruszania się, jakie niebawem zaczną obowiązywać w Rynku. Będzie to duża zmiana. Na ulicach prowadzących do Rynku pojawią się znaki informujące, że zbliżamy się do tzw. strefy zamieszkania. W skrócie można powiedzieć, że w tej strefie pieszy może się poruszać swobodnie po całej jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. Kierujący musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu w każdym przypadku. Przywilej, jaki zyskują piesi nie zwalnia ich z zachowania ostrożności i rozsądnego korzystania z przysługującego im prawa. W strefie zamieszkania obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h.
- Druga zmiana w organizacji ruchu dotyczy skrzyżowana ulic przy Jana Pawła II, Staszica i Pocztowej. Na tym skrzyżowaniu postawiony zostanie znak informujący, że jest to skrzyżowanie dróg równorzędnych. Do tej pory ul. Jana Pawła II była drogą główną, a dwie pozostałe podporządkowane. Myślę, że minie kilka dni, a może tygodni, zanim kierowcy zaakceptują nowe rozwiązania. Mam jednak nadzieję, że zaproponowane zmiany wpłyną na poprawę bezpieczeństwa pieszych i płynność ruchu w tej części miasta – zauważył wicestarosta. Prace wprowadzające w życie zaproponowane przez gminę Strzelin i zaakceptowane przez starostwo ze zmianami w organizacji ruchu rozpoczną się już w czwartek 24 września br. Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, że poza wymienionymi przywilejami pieszych i ograniczeniem prędkości poruszających się pojazdów w strefie zamieszkania obowiązują ponadto następujące zasady: dzieci do 7 lat mogą poruszać się tam pod opieką dorosłych lub samodzielnie, wolno parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi, natomiast opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
Jacek Sobko










































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
g SBB powiedziała : gupiś ... mylisz pojęcia... te 3 budynki to były w poprzedniej epoce i tworzyły obszar zabudowany , coś zupełnie odmiennego od strefy zamieszkaniaRE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
pocek powiedziała : Tzw.strefa zamieszkania, praktycznie jest wszędzie gdzie stoi co najmniej trzy budynki w nie większej niż150m odległości od siebie , a resztę regulują znaki. Kumasz panie kierowca?RE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
Nie kumasz. Nie rozumiesz różnicy strefy zamieszkania i strefy ruchu. Po prostu gdzieś coś słyszałeś i to wszystko.RE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
pocek powiedziała : A widziałeś tam gdzieś znak strefa ruchu? znak ten oznacza że musi być co najmniej jedna droga wewnętrzna, wyjazd z takiej strefy ruch także ma być oznaczony, koniec strefyRE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
A po co w strefie zamieszkania przejścia dla pieszych skoro pieszy może chodzić ( ma pierwszeństwo ) wszędzie ?RE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
A gdzie przejścia dla pieszych?RE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
Może byście inne zdjęcie w-ce starosty wstawili, ciągle to samo tyko inaczej przycięte.RE: Jest zgoda na zmiany w Rynku
"zmiany wpłyną na poprawę bezpieczeństwa pieszych i płynność ruchu w tej części miasta" płynność ruchu polega na tym że samochody palące benzynę i smrodzące spalinami mają się przemieszczać a nie stać w bezpiecznych korkach jak na rondzie. można ograniczyć prędkość do 5 kmh - będzie jeszcze bezpieczniej a najbezpieczniej będzie jeżeli kierowca odpali silnik w garażu, popatrzy na samochód i go wyłączy nie wyjeżdżając z garażu. skrzyżowanie równorzędn e zmusza kierowcę do myślenia ale nie każdy daje radę myśleć i rozumie jedynie znak stop. kierowca zmuszony do jazdy 20 kmh nabierze stresu i emocje wyładuje na pedale gazu na ulicy zaraz poza rynkiem. polityka fiskalna rp3 zbiera żniwa z mandatów od kowalskiego, pod pozorem bezpieczeństwa ustawia się znak ograniczenia prędkości do 30 kmh na autostradzie a później zbiera się mandaty no i oczywiście opłatę za przejazd autostrada najwyższą w europie.