Jest wiele miejsc na drogach naszego powiatu, które są wyjątkowo niebezpieczne. Kilka z nich, według zarządu Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, należało niezwłocznie zabezpieczyć. Stało się tak w dwóch miejscach na drodze wojewódzkiej nr 396, gdzie 1 października zostały zamontowane barierki ochronne linowe.
Jedna z nich znajduje się między Chociwelem a Ulicą, a druga między Brożcem a Ośnem. W obu miejscach powstało około 100 metrów tych zabezpieczeń.Barierki ochronne liniowe, oprócz tego, że są tańsze niż zwykłe, są też dużo bezpieczniejsze i łatwiejsze w użytkowaniu i konserwacji. Koszt montażu wynosi ok. 150 zł za metr.
Na razie nie wiadomo jeszcze gdzie i kiedy powstaną kolejne barierki. – Wnioski na montaż barier linowych sporządza się w przypadku stwierdzenia w ciągu dróg wojewódzkich miejsc niebezpiecznych, kwalifikujących się do ustawienia tego typu zabezpieczenia – powiedział Leszek Loch, dyrektor DSDiK we Wrocławiu.













































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Tańsze, lepsze i już nam służą
Natalia powiedziała : Ale nikt nie każe im jechać po 150-200 km/h po drogach wojewódzkich/powiatowych, zresztą przy takiej prędkości motocykliście obojętne jaka będzie bariera, wszak ostatnia, dobrze by było, aby pamiętali choć trochę że są jeszcze inni niż motocykliści na drogach.[/quoteTradycyjna bariera energochłonna zabezpiecza przed skutkami wypadku poprzez (jak sama nazwa wskazuje) chłonięcie energii - w strefie zgniotu w konstrukcji bariery oraz (zgodnie z wymogami unijnymi - od ok. 5 lat) poprzez przesuwność bariery natomiast bariera linowa tylko na elastyczności liny, Bariera linowa jest tańsza ale w tym przypadku nie to decydowało. Bariera energochłonna potrzebuje dużo więcej miejsca a pobocza uległy zmniejszeniu przy przebudowie kontrowersyjną metodą remiksu, Jak wspomniałem unijne przepisy co do wymogów stawianych barierom energochłonnym zostały zaostrzone a tu takie polskie obejście. Przy prędkości dozwolonej 90 km bariery, wobec braku parametrów drogi np. szerokość pobocza która dla drogi wojewódzkiej powinna wynosić ok 1,5 m, są niezbędnym zabezpieczeniem ,RE: Tańsze, lepsze i już nam służą
Janus powiedziała : Ale nikt nie każe im jechać po 150-200 km/h po drogach wojewódzkich/powiatowych, zresztą przy takiej prędkości motocykliście obojętne jaka będzie bariera, wszak ostatnia, dobrze by było, aby pamiętali choć trochę że są jeszcze inni niż motocykliści na drogach.Tańsze, lepsze i już nam służą
Tańsze są ale podczas wypadku tną jak brzytwa. Szczególnie motocykliści uważajcie.RE: Tańsze, lepsze i już nam służą
Cytuj : Koszt montażu to 150 zł, ale brutto czy netto?A jaka jest cena samej barierki linowej?I ile kosztuje stara barierka stalowa i jej montaż.Nie to żebym był przeciwny, czy coś, ale te dane są nie wystarczające, aby mieć szersze pojęcie o całej materii.