Po latach próśb, apeli i tragicznych statystyk z drogi wojewódzkiej nr 395, mieszkańcy Strzelina i okolic doczekali się długo wyczekiwanej decyzji. Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech Bochnak ogłosił podpisanie umowy na mocy której wykonana zostanie dokumentacja projektowa w zakresie budowy trzeciego pasa do wyprzedzania na jednej z najbardziej niebezpiecznych tras w regionie. To inwestycja, która ma szansę odmienić codzienność tysięcy kierowców podróżujących między Strzelinem a Wrocławiem.
Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech BochnakDroga wojewódzka nr 395 to jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych w południowej części regionu. Od lat łączy ona Strzelin z Wrocławiem i codziennie korzystają z niej tysiące mieszkańców dojeżdżających do stolicy Dolnego Śląska. Mimo swojego strategicznego znaczenia i obciążenia ruchem osobowym i ciężarowym, przez lata pozostawała wąska, bez zabezpieczających poboczy, z ograniczoną widocznością i niebezpiecznymi manewrami wyprzedzania. Wielu kierowców powszechnie podkreślało jej mankamenty, a liczba wypadków tylko potwierdzała, że zmiany są konieczne.
Swoisty przełom w sprawie DW395 stanowi decyzja Zarządu Województwa Dolnośląskiego i wicemarszałka z powiatu Strzelińskiego Wojciecha Bochnaka, który zlecił wykonanie dokumentacji projektowej na budowę pierwszego odcinka rozszerzającego jezdnię o trzeci pas na wysokości zjazdu z autostrady A4 (węzeł Wrocław-Wschód) do miejscowości Stary Śleszów. To pierwszy, bardzo ważny krok w stronę kompleksowej modernizacji drogi, która – jak zapowiadają władze – ma objąć w przyszłości kolejne odcinki trasy w kierunku Strzelina.
– To historyczny moment, bo nareszcie w sposób konkretny i namacalny zostanie zrealizowana potrzeba, o której przez długie lata mówili nasi kierowcy. Powstanie trzeciego pasa doprowadzi do realnej poprawy bezpieczeństwa na drodze DW395. Nie kończy się więc na zapowiedziach – za kwotę 160 tyś zł podpisaliśmy umowę na wykonanie pełnego projektu co oznacza, że ten proces doczeka się finalizacji – mówi wicemarszałek województwa dolnośląskiego Wojciech Bochnak.
Umowę parafowała formalnie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) z renomowaną pracownią projektową, która na przestrzeni maksymalnie 15 miesięcy przygotuje pełną dokumentację. Jej wykonanie sprawi, że samorząd województwa dolnośląskiego w przyszłości doprowadzi do końca realizację inwestycji. I choć dokumentacja to dopiero pierwszy etap, to mieszkańcy mają powody do optymizmu – bo jak publicznie twierdzą - wcześniej przez lata nie działo się nic.
Bezpieczniej i szybciej
Trzeci pas do wyprzedzania ma powstać jako tzw. pas wspomagający. Będzie przeznaczony dla pojazdów osobowych, dzięki czemu w dużej mierze ograniczone zostanie zjawisko korkowania głównej drogi do Wrocławia przez ciągniki rolnicze czy ciężarówki. Zwiększy się też przepustowość i komfort codziennego użytkowania. Trzeci pas pozwoli także podnieść poziom bezpieczeństwa przy wykonaniu manewrów wyprzedzania. To rozwiązanie znacznie poprawia płynność ruchu i – co najważniejsze – ogranicza ryzyko czołowych zderzeń, do których na obecnym, wąskim odcinku DW395 dochodzi zbyt często.
– Wiem, jak ważna jest ta droga dla mieszkańców Strzelina i całego regionu. Dlatego zależy mi, by nie był to odosobniony przypadek – planujemy kontynuować projektowanie i realizację trzeciego pasa również na dalszych odcinkach tej trasy w kierunku Strzelina. Mieszkańcy tego miasta zasługują na rozwiązania, które są przecież w okolicy podobnych aglomeracji jak Oława, Ząbkowice, Wołów czy Środa Śląska – zapowiada wicemarszałek Bochnak.
Nowy rozdział dla regionu
To jednak nie jedyne zmiany na DW395. Przed czasem została zakończona modernizacja tej drogi na 3 odcinkach pomiędzy Świnobrodem a Polakowicami. Koszt inwestycji wyniósł 6,2 mln i obejmował wylanie nowej, pogrubionej warstwy asfaltu w skorodowanych i zniszczonych miejscach. Zakończony został także gruntowny remont DW396 od ul. Oławskiej w kierunku Oławy za ponad 5,5 mln zł. Trzeci pas na DW395 to jednak dla mieszkańców powiatu strzelińskiego coś więcej niż tylko kolejna inwestycja. To symbol tego, że po latach stagnacji i niedostrzegania potrzeb mniejszych miejscowości, głos lokalnego społeczeństwa został wreszcie usłyszany.
UWAGA!
Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij