Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Na problem dziennikarzom naszej redakcji zwrócili uwagę kierowcy ciężarówek, którzy jeżdżą trasą Strzelin - Przeworno. Chodzi dokładnie o skrzyżowanie ul. Wojska Polskiego z ul. Nyską (odbicie w kierunku Przeworna i Gościęcic). W miejscu tym usytuowana jest trójkątna wysepka zieleni. Wypadki i problemy w tym miejscu polegały na tym, że kierowcy, jadący drogą podporządkowaną (od strony Gościęcic), muszą ustąpić pierwszeństwa jadącym krajówką, drogą nr 39 (Biedrzychów - Strzelin). Niestety, jak pokazują policyjne statystyki, niektórzy kierowcy nie zachowywali wystarczającej ostrożności i wjeżdżali wprost pod maskę pojazdów na drodze głównej.
Znacznie trudniejsze było (i jest) włączenie się do głównej, jadąc w lewo, w stronę Strzelina. Wynika to z tego, że wjazd wytyczony jest pod dość ostrym kątem, i kierowca ma bardzo złą widoczność w prawo. Pole widzenia zasłaniają mu słupki auta, ewentualny pasażer czy zagłówki.
Zarządcą tego skrzyżowania jest administrator drogi krajowej, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Niedawno zleciła tam przebudowę obrzeży wysepki, gdyż stan nawierzchni od strony drogi powiatowej był kiepski, a kierowcy, chcąc poprawić sobie widoczność w prawo, wjeżdżali na pobocze wysepki, tworząc dziury i niszcząc krawędź asfaltu. Jak to czasami bywa, poprawienie jednego powoduje popsucie drugiego. Teraz wysepkę okalają wysokie krawężniki i kierowcy nie mogą na nie wjechać. Prawdziwy problem mają jednak kierowcy ciężarówek, gdyż...
Na ten temat pisaliśmy w 40 (1178) wydaniu papierowym Słowa Regionu. Cały artykuł przeczytasz również na portalu egazety.pl, eprasa.pl, a także e-kiosk.pl












































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
spajker. powiedziała : Wez sie tatoRE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Reksioo powiedziała : te. wez się za czołówkę z tirem to może rozum cie znajdzie krótko przed śmiercią i znajdziesz emocje wstrząsowe nieosiągalne dla ciebie w sposób abstrakcyjny ale osiągalne w sposób orgganoleptyczn y.RE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Spajker. powiedziała : Ty sie wez za projektowanie bo wszystkie rozumy juz zjadlesRE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Kierowca dostawczaka powiedziała : Asd powiedziała : Oczywiście, że krawężnik pogarsza widoczność. Gdy nie było krawężnika człowiek wjeżdżał pobocze/dziurę i miał widoczność a teraz tak nie wjedzie bo jest krawężnik. Są dwie opcje albo mało racjonalna ryzyk fizyk może się uda, albo stajesz 100-150 m przed krzyżówką aby mieć dobrą widoczność. Polecam przejechać się autem z paka bądź zestawem.panie kierowco nie wolno panu w tym miejscu zjeżdżać na pobocze bo miał pan w tym miejscu linie ciągłą krawędziową.RE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Wniosek z artykułu i z komentarzy? We władzach są ludzie bez prawa jazdy jacyś teoretycy i praktycy w odessaniu milionów z publicznej listy płac. Kiedyś projektant mostu stawał pod mostem podczas jego prób obciążeniowych. Dzisiaj projektant skrzyżowania widzi skrzyżowanie na papierze. On jest wożony do pracy przez szofera i on nic nie wie o tym że bez jego pracy ludzie radzili sobie lepiej. Rondo przy Orlenie czy rondo na placu jednego maja wyglądają dobrze na papierze ale w praktyce zatrzymują ruch zamiast go upłynnić. Potrzeba sytuacji takiej aby projektant skrzyżowania miał terapię wstrząsową na swoim skrzyżowaniu a wtedy być może przestanie się fascynować swoim geometrycznie ładnie wyglądającym skrzyżowaniem.Oczywiście że krawężnik pogarsza
Oczywiście ze to skrzyżowanie jest do niczego ale akurat kraweznik sam w sobie tej widocznosci nie pogarsza, a generalnie artykuł mowi o tym, że to wina kraweznika Asd powiedziała : Oczywiście, że krawężnik pogarsza widoczność. Gdy nie było krawężnika człowiek wjeżdżał pobocze/dziurę i miał widoczność a teraz tak nie wjedzie bo jest krawężnik. Są dwie opcje albo mało racjonalna ryzyk fizyk może się uda, albo stajesz 100-150 m przed krzyżówką aby mieć dobrą widoczność. Polecam przejechać się autem z paka bądź zestawem.RE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
old powiedziała : Oczywiście ze to skrzyżowanie jest do niczego ale akurat kraweznik sam w sobie tej widocznosci nie pogarsza, a generalnie artykuł mowi o tym, że to wina kraweznikaRE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Asd powiedziała : Nigdy nie jechałeś dostawczakiem czy ciężarowym to się nie wypowiadaj. Takie skrzyżowanie przy skręcie w lewo powoduje całkowity brak widoczności z prawej strony. Skrzyżowanie powinno być prostopadłe a nie z dziwną wysepką. Takie skrzyżowania budowali Niemcy 150 lat temu dla furmanek z końmi, nie dla samochodów. W wielu miejscach w Polsce przy okazji remontów dróg zlikwidowano takie skrzyżowania jako wysoce kolizyjne.RE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Na tym skrzyżowaniu skręcając do miasta lepiej mieć kierownicę po prawej stronie. hahaha. Nie wiem,niech Pan Łysiak się wypowie.RE: Będą wjeżdżać prosto pod samochody?
Problem polega na tym ze nie ma tu żadnego problemu, problemem jest szukanie dziury w całym. Dołożone krawezniki sytuacji z widocznością ani nie poprawiają ani nie pogarszają. A ciągłe rozjeżdżanie poboczy prowadzi do degradacji krawedzi jezdni oraz samych poboczy. Pobocza nie służą do jazdy, pobocza tak naprawdę zabezpieczają krawedz jezdni i ewentualnie mogą posłużyć jako pas awaryjny