Od pewnego czasu marszałkowskie służby drogowe zajmowały się prostowaniem drogi w Borku Strzelińskim. W połowie listopada odbyła się kolejna narada, gdzie sprawę definitywnie rozstrzygnięto.
Każdy, kto ze Strzelina jechał do Wrocławia, zapamiętał na pewno dwa ostre zakręty w Borku Strzelińskim. Jakiś czas temu pojawiła się koncepcja wyprostowania drogi. - W trzeciej dekadzie listopada (21 - red.) otrzymaliśmy pismo z Dolnośląskiej Dyrekcji Dróg i Kolei DSDiK), że dwa tygodnie wcześniej odbyła się narada techniczna poświęcona „korekcie przebiegu drogi wojewódzkiej nr 395 w Borku Strzelińskim - koncepcja”. Poinformowano nas, że koncepcję korekty przebiegu, czyli mówiąc potocznym językiem wyprostowania zakrętów w Borku Strzelińskim odrzucono. Stało się po to zapoznaniu się z koncepcjami przedstawionymi przez projektanta a także wysłuchaniu naszej opinii w tym względzie. Swoje stanowisko przedstawiliśmy na przełomie sierpnia i września tego roku - powiedział wójt Waldemar Grochowski. - Od początku byliśmy przeciwni takiej korekcie przebiegu drogi 395. Z kilku powodów. Po pierwsze, pociągałoby to za sobą konieczność dokonania uzgodnień z wojewódzkim konserwatorem zabytków, co generowałoby pewne problemy. Mamy przecież do czynienia z centrum wsi, realistyczną zabudową, strefy ochrony konserwatorskiej. Po drugie, wyprostowanie drogi spowodowałoby przyśpieszenie ruchu. Samochody jeździłyby szybciej. A przecież w centrum wsi mamy szkołę, do której uczęszczają dzieci z wioski. Dla ich bezpieczeństwa musielibyśmy wystąpić o spowolnienie ruchu, co wydaje się być działaniem absurdalnym. Po co inwestować w przyśpieszenie ruchu, skoro później trzeba by ponosić koszty jego spowolnienia. A tego wymagałoby bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej. I po trzecie, nie obyłoby się bez wykupu nieruchomości i wyburzeń. W zależności od koncepcji dotyczyłoby to nawet pięciu rodzin - zauważył wójt.
W piśmie, o którym wspomniał wójt można przeczytać: w wyniku analizy opracowania (dotyczącego korekty drogi 395 - red.) ustalono, że żaden z przedstawionych wariantów nie spełnia założonych celów, koszty realizacji oraz ilość wyburzeń nie kwalifikują zadania do realizacji”. W DSDiK zdecydowano, że należy zatrzymać prace projektowe korekty przebiegu drogi 395 w Borku Strzelińskim na dotychczasowym etapie. W tej sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem problemu pozostaje budowa obwodnicy Borka Strzelińskiego.





















































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
RE: Decyzja zapadła
wieśniak powiedziała : Te wymienione drogi sa powiatowe, wiec co ma do nich wojewodztwo?RE: Decyzja zapadła
no w końcu jakieś rozważne decyzje - zamiast prostować dobre drogi lepiej zróbcie te które lada chwila się zawalą choćby "niczyj" odcinek za Brzozą , Piotrków - Rochowice i jeszcze kilka by się znalazło.pac
temat zastępczy nic z tego nie będzie - 100%/blisko wybory !!/;-)
"Dla ich bezpieczeństwa musielibyśmy wystąpić o spowolnienie ruchu - po wyprostowaniu"- ;-) ha ha ha Jakie wyprostowanie i czy w terenie zabudowanym w Borku S jedziesz 100km/h chyba jak wyjeżdżasz w kierunku Wrocławia, a przy okazji w terenie jest 50km/h i mnóstwo patroli P.RE: Decyzja zapadła
No wlasnie kiedy ta obwodnica Borka? ? TerminyRE: Decyzja zapadła
I całe szczęście. Tylko kiedy będzie ta obwodnica?Niebezpiecznie
Jedyne co można zrobić to jeszcze bardziej zwolnić auta jadące od strony Wrocławia bo większość wjeżdża do wsi i tak ponad 100km/h a hamują dopiero przed skrętem gdzie wcześniej są pasy i też ciężko przejść na drugą stronę.