Trwają prace na linii kolejowej nr 319 Strzelin – Kondratowice – Łagiewniki. Wycięto drzewa i krzewy na 500-metrowym odcinku od Strzelina do Mikoszowa.
Po latach zastoju trwa modernizacja szlaku kolejowego. To krok w stronę bezpieczniejszych i bardziej komfortowych rozwiązań transportowych dla mieszkańców regionu. Linia od 25 lat była nieużywana. Siedemnastokilometrowy odcinek torów będzie pełnił ważną rolę w wywozie kruszyw z kamieniołomów.
– Zrealizowano roboty przygotowawcze na dziewięciu przepustach i trzech mostach. Chodzi o oczyszczanie terenu z krzaków, udrażnianie przepływów, odsłonięcie części kamiennych, oczyszczanie i wykuwanie starych fug. Prace wykonano na odcinku od Strzelina w stronę Kondratowic – informuje Artur Gulczyński, prezes Dolkomu – firmy wykonawczej.
Spółka realizuje największy w Polsce samorządowy program rewitalizacji linii kolejowej. Efektem prac ma być zmniejszenie uciążliwego ruchu ciężarówek i reaktywizacja terenów leżących przy linii, a w przyszłości uruchomienie połączeń pasażerskich. Już załatwiono niezbędne formalności w urzędach gmin w zakresie pozwoleń na wycinki i zgłoszenia realizacji prac ziemnych. Linia ma kluczowe znaczenie dla południowej części województwa. Łączy Strzelin – leżący na międzynarodowej trasie Wrocław – Praga z Łagiewnikami, umożliwiając bezpośredni wywóz kamienia w kilku kierunkach.
Cały artykuł zamieściliśmy w 45 (1282) wydaniu papierowym Słowa Regionu.


















































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij