ZNAJDŹ NA STRONIE

 

Aukcję wygrali państwo Joanna i Krzysztof Żółtańscy (z prawej). Obok Artur Gulczyński, prezes spółki Dolkom (drugi z lewej)

– Jakiś czas temu stwierdziliśmy, że nie będziemy robić sobie prezentów materialnych – stawiamy na przeżycia i doświadczenia, co zostaje na dłużej – mówią małżonkowie, którzy wylicytowali wyjątkową aukcję w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – przejazd podbijarką. To nie tylko historia o maszynach i torach, ale także o ludziach, którzy łączą pomoc potrzebującym z niezapomnianymi chwilami!

W niedzielę, 31 sierpnia, na strzelińskim dworcu kolejowym miało miejsce wyjątkowe wydarzenie. Z Wrocławia przyjechała tu specjalistyczna maszyna torowa – podbijarka. W kabinie poza maszynistami i pracownikami technicznymi znalazł się także pan Krzysztof Żółtański z dziećmi, dla którego żona – pani Joanna Szygielska-Żółtańska – wylicytowała możliwość przejazdu w ramach aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

W Strzelinie czekał na nich Artur Gulczyński, prezes spółki Dolkom, która umożliwiła ten niecodzienny przejazd. – Co roku nasza spółka wspiera WOŚP. Wystawiamy własne licytacje, ponieważ chcemy brać udział w szczytnych inicjatywach – podkreśla prezes Artur Gulczyński. W tym roku atrakcją był przejazd w kabinie podbijarki. Kwota, za jaką wylicytowano taką możliwość, to 3800 zł.

Wiem, że pan, dla którego żona wylicytowała przejazd, jest wielkim miłośnikiem kolei, więc to dla niego z pewnością duże przeżycie. Zauważam zresztą, że coraz więcej osób interesuje się tematami związanymi z koleją – chcą wejść do maszyny, która pracuje na torach i zobaczyć, jak to wygląda od środka. Podbijarka Unimat 09-32/4s Dynamic to jedna z naszych najnowszych maszyn, którą wykonujemy dużo prac na torach. Cieszę się, że dzięki takim akcjom możemy promować kolej – zaznacza nasz rozmówca.

Dodajmy, że głównym zadaniem podbijarki jest wyrównanie toru kolejowego poprzez podnoszenie toru i podsypywanie tłucznia pod podkłady, co zapewnia mu odpowiednią wysokość i stabilność. Proces ten, zwany podbijaniem, polega na jednoczesnym unoszeniu toru i podsypywaniu oraz zagęszczaniu tłucznia pod podkładami.

Cały artykuł zamieściliśmy w 33 (1270) wydaniu papierowym Słowa Regionu.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Przeczytaj również