Z powodu prac składy pasażerskie z Wrocławia wjeżdżają na peron pierwszy. Pod dworcem na podróżnych czekają podstawione autobusy do Kłodzka i innych miejscowości.
Perony w Strzelinie są modernizowane w celu poprawy komfortu jazdy i poprawy bezpieczeństwa. Zadanie pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym” ma kosztować budżet państwa 117 mln zł.
– Od grudnia pociągi regionalne i dalekobieżne wrócą na trasę z Wrocławia do Międzylesia. Najszybsze składy pokonają ten dystans w czasie krótszym niż 100 minut. Pomimo dotkliwej powodzi, która nawiedziła region, kolejarze nie zwalniają tempa. Obecnie najważniejsze roboty prowadzone są na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, aby 9 listopada możliwe było przywrócenie ruchu – informuje Marta Pabiańska z biura rzecznika PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Remont linii jest równoznaczny z wymianą torów. To zdecydowanie bardziej skomplikowany proces, w którym montaż szyn odgrywa istotną, ale niejedyną rolę. Zdaniem specjalistów od taboru kolejowego średnia wytrzymałość linii to około 30 lat. W tym czasie kursuje po niej tysiące pociągów pasażerskich i składów towarowych o średniej wadze 3 tys. ton każdy. Nacisk na tory jest potężny i wynosi nawet do 500 mln ton. Podczas eksploatacji linia kolejowa znosi więc niebagatelne obciążenie. Dlatego, aby pociągi kursowały szybko, cicho i bezpiecznie, konieczne jest odpowiednie przygotowanie wszystkich warstw torowiska.
– Wielka woda na trasie Wrocław – Międzylesie wyrządziła spore zniszczenia. Zalała urządzenia sterowania ruchem i utrudniła dostęp do miejsc robót. Aby umożliwić kontynuację prac, konieczne było oczyszczenie torów, diagnostyka nastawni i osuszenie urządzeń sterowania ruchem kolejowym – dodaje rzeczniczka.
Cały artykuł zamieściliśmy w 43 (1231) wydaniu papierowym Słowa Regionu.












































































Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij
asdf
Może dodajcie jakieś info, jak bardzo zwiększyły się opóźnienia po przywróceniu trasy za Strzelinem :/ Nie da się polegać na pociągać.