Azbest jest materiałem rakotwórczym i do dziś w postaci eternitu pokrywa wiele dachów w powiecie strzelińskim. O ile sama płyta azbestowa nie jest szkodliwa, to już jakakolwiek ingerencja narzędzi mechanicznych wobec niej powoduje wydzielanie się pyłu azbestowego. Zapytaliśmy burmistrz Miasta i Gminy Strzelin Dorotę Pawnuk o to, jak usuwanie azbestu odbywa się na terenie gminy. - Na początku roku gmina Strzelin otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na usunięcie azbestu. W ramach tego dofinansowania usunięto w tym roku ok. 62 ton azbestu. Wnioski można było składać w poprzednim roku. W związku z tym, że zostały wolne środki do wykorzystania, dlatego też gmina Strzelin ogłosiła uzupełniający nabór wniosków do 10.08.2015 r. Wpłynęło 5 wniosków, które przekazano do firmy usuwającej azbest. W ramach środków z WFOŚiGW we Wrocławiu mieszkaniec nie ponosi żadnych kosztów i nie dostaje fizycznie dofinansowania. Zostaje natomiast usunięty azbest z jego posesji. W przypadku gdy mieszkaniec sam wybierze firmę usuwającą ten materiał, może złożyć wniosek do tutejszego organu o zwrot poniesionych kosztów w ramach uchwały Rady Miejskiej Strzelina. Zwrot obejmuje 100% poniesionych kosztów, maksymalnie do 10000 złotych – powiedziała burmistrz Pawnuk.

UWAGA!

Gdy liczba negatywnych głosów na dany komentarz osiągnie 15, zostanie on automatycznie ukryty, niemniej pokazywać się będzie przy nim opcja "kliknij, aby wyświetlić". Kiedy jednak dany komentarz osiągnie 20 negatywnych głosów, zostanie automatycznie wycofany z publikacji na stronie i już nikt nie będzie mógł go zobaczyć (poza administratorem strony).
Dodając komentarz przestrzegaj norm dyskusji i niezależnie od wyrażanych poglądów nie zamieszczaj obraźliwych wpisów. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, kliknij choragiewka875zieloną chorągiewkę i zgłoś swoje uwagi administratorowi.

Ukryj formularz komentarza

2500 Pozostało znaków


Przeczytaj również